8 May 2014

Rome Diaries: Day 3

Viimeistä Rooma-postausta viedään! Kolmantena, eli viimeisenä päivänämme Roomassa hyppäsimme taas aamulla sightseeing-bussin kyytiin, tällä kertaa suuntanamme katakombit hieman Rooman keskustan ulkopuolella. Meillä oli tämänkin nähtävyyden suhteen vähän epäonnea matkassa, perille päästyämme meille nimittäin selvisi että kaikki katakombit olivat pääsiäisen takia suljettu. Ei auttanut muu kuin körötellä sillä samaisella bussilla takaisin kaupunkiin. Toisaalta ihan mielellään siellä bussissa istui auringonpaisteessa ja italialaisia maalaismaisemia katsellen.

a_4206885
a_4206915
a_4206988
a_4206996

Takaisin kaupunkiin päästyämme päätimme mennä jonottelemaan Colosseumille. Kaikenlaiset turistikierroksia tarjoavat kaupustelijat yrittivät tarjota meille palveluitaan ja pelottelivat jonotuksen kestävän kaksi tuntia, ellemme sitten lähtisi heidän matkaansa jolloin pääsisimme jonojen ohi kokonaan. Kieltäydyttiin jokaisesta tarjouksesta eikä silti jouduttu jonottamaan kuin noin puoli tuntia. Tosin kun itse lähdimme ulos Colosseumista jono näytti siltä että siinä voisi helposti vierähtää tunti jos toinenkin... Suosittelen siis menemään Colosseumille keskipäivän paikkeilla, sillä ainakin me vältyttiin suuremmalta jonotukselta silloin.

Colosseum oli rakennuksena kyllä ihan mielettömän hieno! Ja vielä paljon suurempi kuin olin osannut kuvitellakaan. Oli aika hämmentävää ajatella, että kävelen nyt samoja portaita kuin gladiaattorit ja muinaiset roomalaiset tuhansia vuosia sitten.

a_4207000
a_4207013
a_4207065
a_4207070
a_4207074
a_4207085

Colosseumissa kiertelyn jälkeen kävelimme aivan vieressä sijaitsevalle Forum Romanumille ihmettelemään vanhoja raunioita. Toinen toistaan upeampia pylväitä ja mahtavampia raunioita olisi voinut kuvata vaikka kuinka kauan. Muutenkin Roomassa kyllä riitti kuvattavaa ja kuvia tulikin kolmen päivän aikana räpsittyä lähemmäs 800.

a_4207107
a_4207164
a_4207172
a_4207188
a_4207216

Forum Romanumin jälkeen suuntasimme kulkumme vielä Pantheonin ihmispaljouden sekaan, ennen kuin siirryimme hotellille freesautumaan matkan viimeistä illallista varten. Valitsimme ruokapaikaksi viihtyisän ravintolan Piazza Navonan reunalta, ja se osoittautuikin koko reissun parhaimmaksi valinnaksi. Pöydät oli katettu ulos katoksen alle ja auringon laskiessa ja illan viiletessä tarjoilijat toivat ruokailijoille vilttejä ja kaasulämmittimiä lämmittämään. Ihanan viihtyisä ravintola, hyvää ruokaa ja mukava henkilökunta, en voi kuin suositella! Harmi vain etten kuollaksenikaan muista kyseisen ravintolan nimeä :D

Nyt on kaikki Rooma-postaukset postattu, seuraavat matkapostaukset ovatkin sitten maailman toiselta puolelta Australiasta ;)
SHARE:

5 comments

1. Rome must really be a beautiful city!! <3

ReplyDelete
  2. Eii, mä haluaisin niiin paljon käydä Roomassa, justiin noita kaikkia historiallisia paikkojakin katsomassa yms. Pitää kyl lähteä heti kun saa rahat kasaan. :) Iski lomakuume!

Replies
    1. Kannattaa kyllä ehdottomasti käydä jos vaan tulee mahdollisuus!:)