8 March 2016

Why I Love Being a Woman

Kansainvälisen naistenpäivän kunniaksi omistan tän postauksen naisille ja naiseudelle. Vaikka välillä naisena oleminen syystä tai toisesta ärsyttää, niin loppujen lopuksi olen todella iloinen, että synnyin tähän maailmaan juurikin kauniimpaa sukupuolta edustavana. Tässä siis muutama syy, miksi rakastan olla nimenomaan nainen. 

In honor of the International Women's Day I'm dedicating this post to women and womanhood. Even though it can be annoying to be a woman sometimes, eventually I'm really happy that I came into this world representing the prettier sex. So at the end of the post you'll find a few reasons why I love being a woman.

beingawomanP2060468

- Voin laittaa mekon päälle ja kihartaa tukan kun siltä tuntuu...
- ... mutta voin myös viettää päivän kulahtaneessa t-paidassa ja likainen tukka top-knotille kiedottuna, ja se on ihan yhtä ok
- Voin välillä olla vähän "lady" ja pyytää jotakuta muuta esimerkiksi vaihtamaan lampun...
- ... mutta voin silti aivan yhtä hyvin vaihtaa sen lampun itse, tankata auton tai jynssätä koiran kakkaa matolta, kaikki vaikkapa saman päivän aikana
- Saatan katsoa tippa linssissä Downton Abbeya...
- ... mutta oon myös se, joka saattaa huutaa äänensä melkein käheäksi kun Suomi tekee maalin jääkiekossa
- Voin istua iltaa parhaiden kavereideni kanssa ja pohtia miesten outoutta...
- ... silti välillä mua hämmästyttää, kuinka outoja me naiset osataan olla
- Joinain aamuina saatan käyttää 45 minuuttia meikkaamiseen...
- ... ja seuraavana aamuna päättää olla kokonaan meikkaamatta ja mennä ihan au naturel -lookilla

Lyhyesti sanottuna rakastan naisena olemisessa siis sitä, että voin olla juuri sitä mitä haluan. Ihanaa naistenpäivää kaikille!

beingawoman

- I can put on a dress and curl my hair when I feel like it...
- ... but I can spend the day in a worn out t-shirt and tie my greasy hair on a top-knot too, and that's just as ok
- I can be like a 'lady' sometimes and ask someone else to e.g. switch the lightbulb
- ... but I may just as well switch the lightbulb myself, fuel up the car and scrub dog poo out of the carpet, all within the same day
- I might get tears in my eyes when watching Downton Abbey...
- ... but I'm also the one who can almost lose her voice because of shouting so loudly when Finland scores in ice hockey
- I can spend the evening speculating the weirdness of men with my best friends...
- ... still sometimes I'm amused by how weird we women can be
- On some mornings I can spend 45 minutes just doing my make up...
- ... and on the next morning decide to go for the au naturel look

To put it in short, what I love in being a woman, is that I can be just whatever I want to be. Have a lovely Women's Day!
SHARE:

6 March 2016

A 3-Product Boots Haul

bootshaulP3041469

Pari viikkoa sitten sain aika houkuttelevan whatsapp-viestin. Yksi hyvä ystävä nimittäin laittoi viestiä ja ehdotti kimppatilauksen tekemistä Bootsille, ja eihän siihen voinut muuta kuin vastata myöntävästi. Hyvin onnistuin kuitenkin hillitsemään itseni, ja loppujen lopuksi tilaukseen lähti vain kolme juttua. Nääkin kaikki kolme tuotetta on sellaisia, jotka on olleet mun ostos-/toivelistalla jo ties kuinka pitkään, mutta syystä tai toisesta ei sitten vaan ole tullut hankituksi. 

A couple of weeks ago I got quite a tempting whatsapp message. One of my very good friends messaged me and suggested placing a Boots order together, and of course I had to say yes. But I did manage to maintain myself well and ultimately ended up ordering just three things. Besides, all of these products have been on my shopping/wishlist for who knows how long, but for one reason or another I just haven't managed to actually get them. 

bootshaulP3041483

Mulla on parista Soap & Gloryn tuotteesta entuudestaan hyviä kokemuksia ja aina mietin, että olisi kiva testata merkiltä muitakin juttuja. Tää Thick & Fast -ripsiväri päätyi mukaan tilaukseen pääasiassa Fleur De Forcen Youtube-videoiden ansiosta, mutta on tää muutamissa muissakin videoissa ja blogipostauksissa näkynyt. Mulla oli tää eilen käytössä ensimmäistä kertaa, ja vaikka vähän kiireellä tätä ripsiini sutaisin, niin kahdeksan punnan ripsariksi mulla ei ole tästä mitään valitettavaa! 

I've had a couple of Soap & Glory products before, and as I've really liked them I've always thought that it would be nice to try other products from the brand too. This Thick & Fast mascara found its way into my order mainly because of Fleur De Force but I have seen this on a few other videos and blog posts as well. I used this for the first time yesterday, and even though I swiped it on quite hurriedly, for the price of approximately £8 I have nothing to complain about! 

bootshaulP3041494

Vihdoin mä uskalsin tehdä sen. Tilata ihan kunnon itseruskettavan. Mulla on aikaisemmin ollut käytössä vain paria eri kevyesti päivettävää vartalovoidetta, mutta varmaan pari vuotta pähkäiltyäni uskalsin viimeinkin ostaa ihan kunnon tavaraa. Vähän mua kyllä pelottaa, että minkähänlaisen umppalumppa-lookin mä vielä saan itselleni luotua, mutta täytyy vaan alottaa supervarovaisesti ja maltillisesti. En tiedä mikä siinä on, mutta jotenkin itseruskettavan käyttö pelottaa mua ihan naurettavan paljon! Tää jos mikä tulee olemaan sitä oman mukavuusalueen ulkopuolelle astumista ;) 

Finally I found the courage to do it. Order a proper self tanner. I've only had a couple different gradually tanning body lotions before, but after maybe two years of pondering I finally dared to buy some genuine stuff. Have to say that I am a little bit scared of what kind of an oompa loompa look I'm going to end up with, but I just have to start super carefully. I don't know what it is, but using a self tanner scares me so much that it's ridiculous! This, if anything, will  be stepping out of my comfort zone ;) 

bootshaulP3041516

Tähän tummien silmänalusten peiteaineeseenkin oon törmännyt niin älyttömän monessa Youtube-videossa, ja tätä kun ei Suomen kauppojen hyllyillä ole näkynyt, niin nyt sitten päätin hankkia omani meidän Boots-tilauksen yhteydessä. Tästäkin mulla on käyttökokemusta vasta yhden kerran verran, mutta ainakin ensivaikutelma on todella lupaava! Tällä saa ne tummat renkaat silmien alla hyvin piiloon, kirkastettua katseen ja tuo päässä oleva levityssienikin tuntuu ihanan pehmeältä silmien alla.

This under eye concealer is yet again one of those products I've come across in so many Youtube videos. And as I haven't been able to find this in Finland I decided to get mine in our Boots order. This as well I've used only once so far, but at least the first impression is very promising! This hides those dark rings under your eyes well, brightens the look and that application sponge at the end of the tube feels so nice and soft under the eyes. 


Ootteko te tehneet mitään meikkishoppailuja viime aikoina?

Have you done any make up shopping lately?
SHARE:

4 March 2016

The Shoes I Used to Hate

outfitP2251333
outfitP2251282
outfitP2251290
outfitP2251343
outfitP2251276
outfitP2251272

Minimum coat // Zara jeans // Pure Hype sweater // Ibero bag // Caterpillar shoes

Jos joku olisi muutama vuosi sitten sanonut mulle, että tuun vielä joskus käyttämään mun Caterpillareita vapaaehtoisesti, olisin luultavasti nauranut sille jollekin päin naamaa. Mutta niin se muoti ja oma maku (ja mukavuudenhaluisuus!) muuttuu ja tänä talvena nää kengät, jotka suunnilleen itkien oon joskus pakon edessä laittanut jalkaan, on olleet ehkä jopa mun käytetyimmät kengät. Koen oman tyylini muuten melko klassiseksi ja naiselliseksikin, joten tällaisilla järeämmillä kengillä on ollut kiva tuoda vähän kontrastia asuihin. Ja onhan ne nyt oikeasti ihan supermukavat jalassakin ja näillä varmasti jaksaisin kävellä pidemmänkin päivän. Vähän miinusta täytyy kyllä antaa superliukkaista pohjista, asutaan nimittäin kirjaimellisesti mäessä ja välillä oon komeasti liukunut näillä mäkeä alaspäin huolimatta siitä kumpaan suuntaan on oikeasti yrittänyt päästä. 

Norjalaisen Cathrinen blogista puolestaan bongasin jonkin aikaa sitten ihanat statement-korvikset ja muistin, että multakin tällaisia riippuvia korvakoruja löytyy useampikin pari. Jotenkin oon jo niin pitkään jumittanut niissä ihan perusnappikorviksissa, ettei oo tullut mieleenkään laittaa korviin killumaan mitään erikoisempaa. Nyt nämä siniset vintagetyyliset korvakorut pääsivät kuitenkin pitkästä aikaa käyttöön, eikä fiilis ollut yhtään liian tälläytynyt. 

Tässä asussa yhdistyy siis niin naiselliset vintage-vivahteet kuin mun sisäinen raksamieskin, mutta eikös se balanssi olekin kaiken a ja o? ;) 

If few years ago someone had told me that I will wear my Caterpillar shoes voluntarily sometime, I would probably have laughed straight at them. But so the fashion and my own taste (as well as my need for comfortability!) change, and this winter these shoes, that I basically put on crying because of compulsion once, have been probably my most used shoes. I see my style otherwise quite classic and maybe feminine too, so it has been nice to bring a little contrast to my outfits with sturdier shoes like these. And c'mon, they really are super comfortable and I'm sure I could wear these on longer days too. Although I have to give a little minus from the fact that the soles are extremely slippery. Our house is literally mid-hill and sometimes I've been sliding down the hill with these, no matter which way I've been intended to go. 

I spotted a lovely pair of statement earrings on the Norwegian blogger Cathrine's blog some time ago, and I remembered that I have a few pairs of dangling earring like these as well. I've been so stuck with my basic stud earring for so long, that I haven't even thought about putting something more special than that onto my ears. But now these blue vintage-styled earrings got some use again after a long time and I actually didn't feel too snazzy at all. 

Feminine vintage vibes and my inner construction worker unite in this outfit, but isn't balance the alpha and omega in everything? ;)
SHARE:

2 March 2016

New Nail Polish Love

essieladylikeP2291407
essieladylikeP2291449
essieladylikeP2291430
essieladylikeP2291415
essieladylikeP2291468

Muutama viikko sitten kirjoittelin punaisesta kynsilakkaihastuksestani, mutta tällä viikolla oon löytänyt uuden, vähän neutraalimman lakkaihastuksen, nimittäin Essien Lady Liken. Tää lakka on pyörinyt mun laatikossa jo useamman viikon ajan, pidempään kuin se joulun jälkeen ihastuttanut L'oréalin Scarlett Vamp, mutta talven synkässä pimeydessä ei tähän vaaleaan lakkaan tullut kuitenkaan tartuttua. Nyt kun ulkona on valoisaa jo yli kymmenen tuntia vuorokaudessa, ja hyvällä tuurilla paistaa vielä aurinkokin, niin tällainen keväisempi sävykin tuntuu taas paljon ajankohtaisemmalta.

Laadun ja todella monipuolisen sävyvalikoiman lisäksi tykkään Essien lakoista myös niiden nimien takia. Mun mielestä on ihan mahtavaa, että brändi oikeasti miettii tuotteilleen nokkelia, sävyjä hyvin kuvaavia nimiä, eikä pullon kyljestä löydy vain esimerkiksi pelkkää tylsää numerosarjaa. Tää ehkä hieman vaaleanpunaiseen taittava nudesävykin on onnistuttu nimeämään todella sopivasti, sillä fiilis todellakin on melko lady like kun tätä sävyä kynsissä katselee.

Uusi kynsilakkasuosikki tälle keväälle on siis löytynyt! Mitä olette mieltä tästä ja onko teillä jotain ehdottomia kevätlakkalemppareita? 

A few weeks ago I wrote about my red nail polish love but this week I've found a new, little more neutral love, Essie's Lady Like that is. I've had this nail polish in my drawer for multiple weeks, longer than the L'oréal Scarlett Vamp which I fell in love with after Christmas, but during the most dark and miserable time of the year I just didn't feel like picking this one up. Now when we have 10 consecutive hours of daylight in 24 hours, and the sun might even be shining, a springier shade like this feels much more suitable. 

Besides the quality and the wide range of shades, I really like Essie's nail polishes because of their names. In my opinion it's great that the brand really puts some thoughts and effort into naming their products in a fun and descriptive way instead of using just boring number sequences. The name of this pinkish nude shade is really appropriate too, as I truly feel quite lady like when I'm wearing this. 

So I've found my new nail polish love for this spring! What do you think of the shade, and do you have any special spring nail polish favourites? 
SHARE:

29 February 2016

February Snapshots

Hyvää karkauspäivää! Itse vietän tätä harvinaista päivää kotona vapaapäivän merkeissä, nauttien muutamasta rauhallisesta tunnista yksin koululaisten palattua hiihtolomalta takaisin pulpettien ääreen. Onnistuin myös viikonlopun aikana nappaamaan itelleni inhottavan orastavan flunssan, joten aion tänään ottaa ihan iisisti jos vaikka välttyisin varsinaiselta kuumeelta ja täysin nuutuneelta ololta. Näiden helmikuun aikana puhelimeen tallentuneiden kuvien myötä toivotankin nyt kaikille mukavaa uutta viikkoa, pysykää terveinä! 

Happy leap day! I'm spending this exceptional day at home, enjoying a few quiet hours on my own as the school kids returned beck to their desks. I also managed to snatch myself a nasty incipient flu, so today I'm going to take it easy in order to avoid actual fever and feeling totally drained. With these February snapshots I'm wishing everyone a nice new week, stay well! 

helmikuu1

Throwback viime kevääseen ja aurinkoiseen Los Angelesiin // Perjantaipusuja // Viime aikoina on tullut skoolailtua skumpalla vähän useammin kuin yleensä... // Ne tammikuussa ikkunaan muodostuneet jääkiteet vaihtuivat parissa päivässä vesipisaroihin

Throwback to last spring and sunny Los Angeles // Friday kisses // Lately I've been toasting with sparkling wine more than usual... // Those ice crystals that formed to my window in January transformed into drops of water in a couple of days

helmikuu2

Todistusaineistoa siitä, ettei se sää aina ihan kamala kuitenkaan ole! // Aika harvoin tulee mistään napattua take away -kahvia mukaan, mutta välillä ei vaan voi vastustaa // Kahvitreffit ystävän kanssa mitä suloisimmassa Kuppi ja Muffini -kahvilassa // Kevyttä, mutta samalla todella avartavaa ja opettavaista iltalukemista

Proof that the weather isn't always that horrible! // I don't buy take away coffees often, but sometimes I just can't resist // Coffee date with a friend in a super cute cafe // Light, but at the same time eye opening night read 

helmikuu3

Multa oli mennyt tällainen yhteistyö ihan ohi ennen kuin bongasin nää teippaukset Iittalan myymälän ikkunasta // Aurinkolasit ja nudet huulet on ehdottomasti kevään merkki! // Mustavalkoiseen asuun piti saada vähän väriä punaisista huulista // Rentoa työpäivän asua puolentoista viikon takaa

I had totally missed this collaboration until I spotted these ads on the Iittala store window // Sunglasses and nude lips are definitely a sign of spring! // I had to add some colour to my monochrome outfit with red lips // Casual outfit I wore at work recently

helmikuu4

Tää samainen asetelma on ollut muuttumattomana meidän olkkarissa jo monta kuukautta, mutta vasta nyt oon jotenkin erityisesti ihastunut siihen // Smoothieista on tullut mulle taas melkein jokapäiväinen juttu, ehkä sekin on se lisääntynyt auringonvalo ja lähestyvä kevät? // Viime viikon maanantaina mun työpäivä oli ohi jo ennen aamukymmentä, joten suuntasin SIS. Deli + Cafeen aamiaiselle // Aloittaminen on aina se vaikein osa koulutehtäviä, mutta kun pääsee vauhtiin niin mielelläänhän niitä tekstejä kirjoittelee

We've had this display in our living room for months, but only now I've really started to love it // Smoothies have become almost a daily habit of mine, maybe that's because of the approaching spring too? // On Monday last week I had finished my working day already before 10am, so I headed for breakfast at SIS. Deli + Cafe // Starting is always the hardest part of school work, but when I get into the 'flow' I actually quite enjoy writing those texts

helmikuu5

Ja lisää kevään merkkejä! Joskus en itse asiassa ollenkaan tykännyt tulppaaneista, mutta nykyään mulla ei kyllä ole yhtään mitään niitä vastaan // Harjoittelin vähän uuden kampauksen tekemistä ja tästä oltiin mun Instagramissa montaa mieltä :D // Yläaste-minän inhokkikengät on ollut ahkerassa käytössä viime viikkoina // Onkohan tässä postauksessa jo tarpeeksi monta kahviin liittyvää kuvaa? #coffeeaddict

And more signs of spring! I didn't use to like tulips few years ago but now I have absolutely nothing against them // I practiced some new hairstyle skills and people's opinions on it wer'e quite varied on my Instagram :D // I've been using these shoes, that my secondary school self hated, quite a lot lately // Are there enough coffee related pictures on this post already? #coffeeaddict
SHARE:
Blogger Template Created by pipdig