20 March 2020

Leaving Glasgow

Glasgow City Chambers, George Square

Huh miten nopeasti tilanteet elää ja asiat muuttuu, ei voi muuta sanoa! Instagramin puolella aihetta jo sivusinkin, mutta mulle tuli tosiaan melkoinen äkkilähtö Glasgow'sta ja matkustan Suomeen jo tänään, aikalailla kaksi kuukautta aikaisemmin kuin olin alunperin suunnitellut. Tätä postausta kirjoitankin myöhään torstai-iltana lentokentältä, sillä päätin varmuuden vuoksi tulla tänne jo nyt illalla, sillä kotoa olisi kuitenkin pitänyt lähteä kolmen aikaan aamuyöstä.

Vallitsevan koronavirus-tilanteen takia meillä luonnollisesti loppui kaikki lähiopetus yliopistolla ja kaikki tulevat palautukset siirtyivät onlineen, myös kandin joka meidän piti alunperin palauttaa sekä fyysisesti että elektronisena versiona. Myös toukokuun koe vaihtui raporttiin, ja sen vuoksi mulla ei oikeastaan ollut enää mitään sen erityisempää syytä pysyä fyysisesti Glasgow'ssa, kun saan ihan yhtä hyvin hoidettua kaikki kouluhommat Suomestakin käsin ja tarkoitukseni oli joka tapauksessa palata Suomeen mahdollisimman pian opintojen päättymisen jälkeen.

Suoraan sanottuna tulen persauksen alle laittoi kuitenkin yhä kiristyvät toimenpiteet niin Suomessa kuin Iso-Britanniassakin, mikä lopulta johti siihen että tiistai-iltana paniikissa etsin lentoja, jotka buukkasin sitten lopulta nyt perjantaille. Keskiviikkoiltapäivänä sain kuulla uutisia, jotka pisti tiistailta laantuneen paniikki-moodin uudelleen päälle, ja soittelinkin jo Finnairin asiakaspalveluun tarkoituksenani siirtää lennot vielä perjantailta torstaille. En kuitenkaan päässyt linjoilla läpi ja lisätietojen saaminen lievitti paniikkia taas sen verran, että pitäydyin suosiolla näissä perjantain lennoissa.

Pari päivää meni raivokasta muuttokarsimista, -pakkausta ja -siivousta tehdessä, ja tänään iltapäivällä on tosiaan tarkoitus munkin laskeutua pysyvästi Suomeen. Muutamat muutkin ulkosuomalaiset on näyttäneet palailevan takaisin koti-Suomeen, ja itsekin liityn siis pariksi viikoksi ulkomailta palaavien karanteenikerhoon. On ollut jotenkin hurjaa nähdä Koronan vaikutukset ihan koko maailmaan, eikä kyllä olisi uskonut että oman elämän aikana näkee ja kokee jotain tällaista!

Enkä kyllä ikinä olisi osannut kuvitella tällaista lopetusta mun Glasgow-ajalle. Ei kandin palautus -kuvaa, ei juhlistamis-drinkkejä, ei viimeisiä kahvitteluja... Kaikki tapahtui jotenkin kuin pikakelauksella. En ehtinyt kunnolla näkemään ja hyvästelemään oikeastaan ketään Glasgow'n ystävistäni, enkä todellakaan ehtinyt varautumaan lähtöön itsekään. Nämä muutamat päivät onkin mennyt ihan kuin jossain sumussa, tai kuin katselisi omaa elämää ulkopuolisen silmin.

Mutta nyt ei siis muuta kuin Suomen päässä karanteeni-pesää pystyyn. Sormet ristiin etten tule hulluksi!

Oh boy how quickly things change and circumstances develop! I already touched on this over on my Instagram, but in case you missed the news on that side: I ended up having quite a flying exit from Glasgow and I'm actually travelling back home to Finland already today - pretty much exactly two months earlier than originally planned. I'm writing this post late on Thursday night from Glasgow Airport, as I decided to play it safe and come and spend the night here because I would have had to leave the house around 3am anyway. 

Because of the current Coronavirus situation, all face-to-face teaching obviously ceased and everything got moved online, also my dissertation hand in which we initially had to do online and as a hard copy. The exam that would've been in May also got swapped to a report instead, and so I didn't really have anything that would have needed me to be physically in Glasgow anymore as I can now do everything from Finland as well, and my plan was to return to Helsinki pretty much straight after that exam anyway. 

But what really got me proceeding quickly was the rapidly changing circumstances both in Finland and in the UK, which eventually lead me to panic looking for flights on Tuesday and then booking these Friday ones. On Wednesday afternoon I heard news that put me in my panic mode again and got me calling to the Finnair customer service number and try to change the flights from Friday to Thursday already. However, I didn't get through the lines and after hearing some further information my panic relieved a bit and I ended up sticking to my Friday flights anyway. 

So I've spent the last two days frantically clearing out my stuff, organising, packing, sending parcels and cleaning my room, and if all goes well I'll be landing on the Finnish mark just after 1pm UK time today. I've seen a few other Finnish expats returning due to the virus too, so I'll be joining that quarantine club. It has actually been quite surreal to see just how greatly this virus affects the whole world, and I would never have imagined that I'll be seeing and experiencing something like this during my life! 

And I also never thought I'd be leaving Glasgow like this. No 'dissertation handed in' -photo, no celebratory drinks, no last coffee dates... Everything just happened almost like on a rewind. I didn't get to properly say goodbye to any of my Glasgow friends, and I certainly didn't have time to mentally prepare for the move myself. These few days have felt like I've been walking in a fog, or as if I'm looking at my own life from a distance with the eyes of someone else. 

But now it's time to just get back to Finland and put up my little quarantine nest. Keep your fingers crossed that I'm not going to lose my mind!

Find Me:
SHARE:

11 December 2019

University Update: What About After Graduation?

Postaus sisältää mainoslinkkejä (affiliate) // This post contains ad links (affiliate)

Minimal chic outfit with ribbed jumper dress and camel coat - Ribbineulemekko ja kamelitakki

Nyt kun viimeinen yliopistovuosi alkaa olemaan puolessa välissä, ajattelin että voisi olla sopiva aika päivitellä taas vähän opintokuulumisia tähän väliin! Ja lähinnä siitä näkökulmasta että "mitäs sitten valmistumisen jälkeen?" Tuo kysymys on nimittäin keskustelun aiheena ja mielen päällä usein nyt kun opinnot on aikalailla loppusuoralla.

Now that my final year in uni is approaching its mid-point, I thought it'd be a good time to share some study related thoughts with you again! This time mostly from the point of view of "what about after graduation?" That question is frequently brought up in the conversations now that we're at the final stages of our undergraduate degree programme.

After graduation for fashion students - Mitä muotiopintojen jälkeen

Tosiaan, mulla on tätä syyslukukautta käytännössä enää kaksi päivää jäljellä, ja perjantaina lennän Suomeen muutamaksi viikoksi ennen kuin sitten tammikuun lopussa palaan vielä viimeisiksi muutamiksi kuukausiksi Iso-Britanniaan. Kyllä, viimeisiksi muutamiksi kuukausiksi. Olen nimittäin tullut siihen tulokseen, että näiden neljän Glasgow'ssa vietetyn vuoden jälkeen on aika palata kotiin Suomeen ja Helsinkiin. Toistaiseksi pysyvästi ainakin. Pyörittelin pitkään mielessäni myös vaihtoehtoa Lontoosta nyt valmistumisen jälkeen töiden kannalta, ja Lontoo olikin ensimmäiset pari opiskeluvuotta se mun ykkösvastaus aina kun joku kysyi että "joko tiedät mitä aiot tehdä sitten kun valmistut?" Alkuperäinen suunnitelmanihan oli suorittaa myös opinnot Lontoossa, mutta järkisyistä päädyin kuitenkin pohjoisemmas Skotlantiin. Mitä en kyllä kadu ollenkaan, koska jos en olisi silloin hieman päälle kolme vuotta sitten päätynyt Glasgow'hun en olisi tavannut kaikkia niitä ihania ihmisiä joista moni lukeutuu nyt parhaimpien ja läheisimpien ystävieni joukkoon. Lontoo ei edelleenkään ole poissuljettu vaihtoehto, ja koen yhä kovaa paloa kaupunkia kohtaan ja musta olisi ihanaa asua ja työskennellä siellä sitten jossain vaiheessa. Nyt kuitenkin tuntuu siltä, että se vaihe ei ole ihan vielä.

I've technically only got two days left of this autumn semester before I'm flying back home to Finland for a few weeks, and then returning back to Glasgow at the end of January for what's going to be my last few month in the United Kingdom. Yes, the last few months. I've come to the conclusion that after these four years in Glasgow it's time for me to return back home to Finland and Helsinki. At least for indefinitely permanently. I was playing with the idea of London for quite a while too, and for the first couple of years of my studies London was actually my number one reply whenever someone posed the question "do you already know what you're going to do after graduation?" You might or might not know that London was also my initial plan when it came to doing my degree, but for sensible reasons I ultimately ended up a bit further up north in Scotland. Which I'm definitely not regretting, as had I not ended up coming to Glasgow a bit over three years ago, I wouldn't have met all of the amazing people that I have, some of which are now part of my closest and dearest friends. London is still there as an option for sure, and I'm still very drawn to the city and would absolutely love to live and work there at some point in my life. However, right now it feels like that time just isn't right now.

Scandinavian fashion blogger outfit with ribbed jumper dress and camel coat - skandinaavien muotibloggaaja ribbineulemekko ja kamelitakki

FemmeLuxe jumper dress (gifted) // New Look coat // BikBok scarf // Ecco shoes (PR sample)

Shop the Look
Minimal chic outfit with ribbed jumper dress and camel coat - Minimalistinen asu ribbineulemekon ja kamelitakin kanssa

Toinen valmistumisen jälkeiseen aikaan liittyvä kuuma puheenaihe yliopistolla juuri nyt on maisteri, vaiko ei maisteria? Tämän suhteen mun mielipiteet ja ajatukset on menneet sellaista vuoristorataa että huh, mutta lopulta päädyin siihen tulokseen että en nyt ainakaan heti suoraan kandivaiheen jälkeen lähde tekemään maisteria. Varsinkin kun kuulin itse asiassa vasta tällä viikolla, että tämä mun kandivaiheen neljäs eli honours-vuosi onkin kuulemma ikään kuin maisterivaiheen ensimmäinen vuosi! Eli siis käytännössä ainakin skotlantilaisen systeemin mukaan jos tekee neljän vuoden kandin niin silloin maisteriopinnot kestää vain yhden vuoden, kun taas jos ottaa yliopistolta paperit ulos kolmen vuoden jälkeen eikä tee honours-vuotta niin maisteriopinnot kestää kaksi vuotta.

En kuitenkaan sano maisteriopinnoillekaan täysin kokonaan ei, vaan ajatuksenani on mahdollisesti suorittaa maisteritutkinto sitten jos/kun se on uran kannalta jossain vaiheessa tärkeää. Nyt kuitenkin näiden neljän täysipäiväisen opintovuoden jälkeen fiilis on ehdottomasti se, että opiskelu saa hetkeksi riittää ja haluan alkaa ihan todella tekemään töitä ja rakentamaan uraani.

Another hot topic regarding the after graduation life that is constantly coming up in conversations is the question of whether to do a masters degree to not? With this question my thoughts and opinions have literally gone up and down like a rollercoaster, but eventually I came to the decision of not doing one. Especially since I actually learned only this week that this last honours year of my degree is kind of like the first year of a masters degree! Apparently according to the Scottish university system if you do a 4-year bachelors degree with honours your masters would only take one year to complete, whereas if you decided to get a diploma after three years and not return to the honours year you would have to study two years for the masters degree.

However, masters degree is also something I'm not saying no to completely, but my plan is to possibly do one if/when it is beneficial or required for my career advancement at some point. Now that I've been studying on a full-time basis for four years towards the bachelors degree, I feel it's definitely time for me to take a little break from studying and academia, and I want to really start working in the industry and build my carer.

Black ribbed jumper dress, camel coat and white chunky sneakers - Ribbineulemekko, kamelitakki ja valkoiset lenkkarit
Photography by Anu L., editing by Pinja K. 

Mitä taas tulee työhön, uraan ja alaan, niin kiinnostukseni on ehdottomasti muodissa, ja sen piirissä puolestaan markkinointi (erityisesti digimarkkinointi), sosiaalinen media, PR, sisällöntuotanto, stailaus ja journalismi. Oikeastaan siis ne aihealueet, joita olen voinut työstää blogin myötä näin opintojen ohella ja aikana. Vain tulevaisuus kuitenkin näyttää, mille polulle tässä sitten loppujen lopuksi päädytään, sillä mikäänhän ei ole koskaan kiveen hakattua.

When it comes to work, career and industry, my interests lie in fashion, yes, and within the fashion context especially in marketing (digital marketing to be more precise), social media, PR, content creation, styling and journalism. So pretty much the topics I've been able to tap into through blogging during my time as a student. However, only the future will tell which path I ultimately end up on, and nothing is ever set in stone.
Find Me:
SHARE:

6 May 2019

Staycation at Point A Hotel in Glasgow

Postaus toteutettu yhteistyössä Point A -hotelliketjun kanssa // This post is in collaboration with Point A hotels

point-a-hotel-glasgow-a-list-experience

Pari viikkoa sitten huhtikuun viimeinen viikonloppu käynnistyi pienen staycationin merkeissä Glasgow'n keskustassa, kun pääsin yhteistyössä Point A -hotellin kanssa yöpymään ketjun Glasgow'n hotellissa ja testaamaan heidän A-List -palveluaan. Kirjauduttiin sisään huoneeseen ja otettiin hetki ihan vain rennosti ennen kuin laittauduttiin ja suunnaattiin asukuvien kautta perjantai-illan drinkeille läheiseen Grill on the Corner -ravintolaan, jonka The Florist -drinkki oli muuten paras koskaan juomani! Pitkän ja raskaan viikon jälkeen palattiin drinkeiltä ajoissa takaisin hotellihuoneeseen ja loppuilta kului take away -falafelien ja telkkarista sopivasti tulevan Bridget Jones -leffan parissa. Naurettiinkin ystäväni kanssa sitä, kuinka kummallekaan ei ollut tullut edes mieleen mikään baariin lähtö, vaikka siihen olisi ollut nyt ihan loistava tilaisuus kun yöpaikka oli aivan keskustassa. Tyttöjen ilta hotellihuoneessa rentoillen sopi kyllä meille paremmin kuin hyvin!

A couple of weeks ago the last weekend of April started with a little Glasgow staycation when I had the opportunity to collaborate with Point A hotels and spend a night at their Glasgow branch and try their A-List programme. We checked into our room and relaxed for a little while before we got ready and headed off to shoot some outfit photos followed by drinks at Grill on the Corner. And by the way, The Florist drink I had in there was definitely one of the best drinks I've ever had! After a long and rather draining week we returned to our room early and spent the rest of the night with take away falafels watching Bridget Jones. My friend and I actually had to laugh at ourselves a bit because it didn't even cross our minds to go clubbing even though we now had the perfect opportunity for it as we were staying right at the city centre. But a chilled girls' night in the hotel room was exactly our thing!

glasgow-hotel-point-a

Point A -ketjulla on hotelleja tällä hetkellä kuusi Lontoossa ja yksi täällä Glasgow'ssa. Lontooseen on pian aukeamassa yksi lisää, ja myös Edinburgh saa oman Point A -hotellinsa heinäkuussa. Kaikki hotellit sijaitsevat keskeisillä alueilla, ja Glasgow'n hotellikin on ihan kävelyetäisyydellä molemmista juna-asemista, ostoskeskuksista, ravintoloista ja shoppailukaduista. Hotellihuoneet on kompakteja ja viihtyisiä ja niistä löytyy kaikki perusvarusteet, kuten telkkari, hiustenkuivaaja ja turvakaappi. Ihan oman fiiliksensä huoneisiin tuo 'mood lighting' -rinkula, jota säätämällä hotellihuoneen valon väriä saa muutettua kaikkiin sateenkaaren eri sävyihin. Saatiin todella ystävällistä ja avuliasta palvelua hotellin henkilökunnalta mikä on aina iso plussa, samoin kuin aamiaiselta löytynyt puurobaari. Aamiainen yllätti muutenkin positiivisesti, sillä valikoimaa löytyi paljon aina siitä puurosta tuoreisiin hedelmiin sekä leivonnaisiin, ja jopa erikoiskahveihin. Kasvimaidonkin sai henkilökunnalta erikseen pyytämällä.

Mainitsinkin jo postauksen alussa A-List:in, mutta mitä se siis ihan tarkalleen ottaen tarkoittaa? Point A -hotellien A-List on käytännössä etuohjelma, johon liittymällä huoneiden hinnoista saa 10% alennusta ja jolla saa alennuksia ja etuja hotellien läheisyydessä sijaitsevilta kumppaniyrityksiltä. Esimerkiksi Glasgow'ssa A-Listin etuihin sisältyy juoma-alennuksia Blue Dog -baarissa, 20% alennus ruokien loppusummasta Grill on the Corner -ravintolassa, ja mahdollisuus hyödyntää The Gym -kuntosalia maksutta. Kannattaa siis ehdottomasti pitää hotelliketju mielessä ja rekisteröityä osaksi A-Listiä jos on suunnitteilla esimerkiksi kesälomareissuja tänne Brittien suuntaan!

Point A currently has six hotels in London and one up here in Glasgow, but they're opening another one in London and their first one in Edinburgh in July. All the hotels are situated in central locations, and for example the Glasgow one is just a walking distance away from both of the train stations, shopping centres, restaurants and shopping streets. The hotel rooms are compact and cosy, and they've got all the necessities included from TV to hair dryer to safety boxes. A quirky touch to the rooms is the mood lighting ring that lets you change the colour of the lighting in the room to any shade of the rainbow. The staff was really friendly and helpful which is always a big plus in my eyes, and so was the porridge bar at breakfast. The breakfast was a positive surprise in general, as there were all sorts of things offered ranging from that porridge to fresh fruit, pastries, and even speciality coffees. Dairy free milk was also available on request. 

I already mentioned A-List at the start of the post, but what is it exactly? The A-List is the membership programme of Point A hotels, and it gives you 10% discount on all room bookings as well as discounts and offers with partner companies nearby each hotel. In Glasgow for example the A-List membership gives you offers on drinks at Blue Dog, 20% off the food bill at Grill on the Corner, and membership at The Gym during your stay at the hotel. 

hotels-in-glasgow-scotland-point-acheap-hotels-glasgow-scotland-point-a
Photographed by: Anu L.

Tällaisia staycationeita pitäisi kyllä ehdottomasti harrastaa enemmänkin, hotellin lakanoissa tuntuu nimittäin aina siltä että olisi jossain pidemmälläkin reissussa ja pääsee irtautumaan arjesta ihan eri tavalla!

I should definitely do these kind of staycations more often, sleeping in a hotel bed just always feels more relaxing and lets you escape the normal day-to-day life for a while!

Find Me:
SHARE:

6 April 2018

Glasgow Coffee Guide

"Coffee is my driver" lukee yhdessä mun kangaskasseista, eikä mun tägääminen erilaisiin kahviin liittyviin meemeihin ole jäänyt vain yhteen tai kahteen kertaan. Tie mun sydämeen käy siis ehdottomasti kahvin kautta, eikä yksikään päivä käynnisty ilman rauhallista hetkeä aamukahvin kanssa. Rakastan kaikissa söpöissä kahviloissa istuskelua ja niitä onneksi täällä Glasgow'ssa myös riittää! Tässä muutamat mun suosikkipoiminnat Glasgow'n kahvilatarjonnasta, ehkä tästä pienestä kahvioppaasta on apua mikäli joku siellä ruudun toisella puolella on matkaamassa näille suunnille!

'Coffee is my driver' says one of my canvas bags, and it's not only one or two times that I've been tagged in different coffee related memes. Coffee is without a doubt the way to my heart, and not a day goes by that I don't start my morning with a cup of my favourite drink. I love discovering cute new coffee shops, and luckily there are plenty of those here in Glasgow! Here are a few of my favourite picks from the Glasgow coffeeshop scene, and I hope you will find this coffee guide helpful if you ever need to find a nice coffeeshop in Glasgow! 

glasgow-coffee-grain-and-grind

Grain and Grind
50-54 Battlefield Road, Glasgow, G42 9QF

Melko uusi kahvilatuttavuus, jonne suuntasin yhtenä iltapäivänä tekemään hommia mutta joka kyllä vakuutti heti niin miljööllään kuin kahvillaankin! Melko pieni mutta kuitenkin avara paikka, jossa hengaili mielellään musiikin soidessa taustalla. Tiskiltä löytyy myös ihan älyttömän hyvännäköisiä leipiä ja leivonnaisia, ja täältä saa napattua kokonaisen leivän myös mukaan.

A fairly recent coffeeshop find from a few weeks back, but one that I instantly liked when walking inside one day for a couple of hours of work. Quite a small but airy space with good coffee and nice background music, so I definitely enjoyed my couple of hours in here. You'll also find absolutely amazing looking treats on the counter, and you can even grab a whole loaf of bread with you from here. 

glasgow-coffee-cafe-strange-brew

Cafe Strange Brew
1082 Pollokshaws Road, Glasgow, G41 3XA

Ehkäpä mun suosikkikahvila koko Glasgow'ssa! Tää on se paikka, jonne haluan aina viedä kaikki vierailemaan tulevat, ja kaikki ovat tähän mun suosikkiin myös rakastuneet. Ihan loistava aamiais-/brunssipaikka herkullisilla ja hyvänkokoisilla annoksilla, ja erityismaininta paikan avocado toastille ja pannareille. Kahvina Cafe Strange Brew käyttää Dear Green -paahtimon kahvia, joka puolestaan kahvin osalta on mun suosikki koko Glasgow'ssa. 

Probably my favourite cafe in the whole Glasgow! This is exactly the place I always want to take everyone who's visiting, and so far everyone else has fallen in love with the place too. Just the perfect brekkie / brunch spot with generously sized portions, and a special mention goes out to their avocado toast and pancakes. As for their coffee, Cafe Strange Brew uses Dear Green roasters which is hands down my favourite coffee you can in Glasgow. 

glasgow-coffee-for-fika-sake

For Fika Sake
7 Keith St, Glasgow, G11 6QQ

Todella söpö, kotoisa ja nimensä mukaisesti hyvin Skandi-tyylinen kahvila, jossa järjestetään myös erilaisia workshopeja ja esimerkiksi jooga-tunteja. Täällä tulee jotenkin vähän sellainen mummola-fiilis sohvineen ja puupöytineen. Hyviä vaihtoehtoja lounaaksi ja superherkullisia vegaaniherkkuja.

A super cute and cosy cafe, and as the name would suggest sprinkled with Scandi vibes. And not only is the space a cute coffeeshop, but you can also attend different workshops and e.g. yoga classes. In here you almost feel like having coffee at your grandma's house as the space is furnished with couches and wooden tables. As for food, you'll find great lunch options and amazing vegan treats. 

glasgow-coffee-gordon-street-coffee

Gordon Street Coffee
Glasgow Central Station, 79 Gordon Street, Glasgow, G1 3SQ 

Superkätevästi Glasgow'n päärautatieasemalla sijaitseva kahvila, joka on kaikkea muuta kuin se perinteisesti juna-asemalta löytyvä pieni kuppila. Keskeisestä sijainnista huolimatta todella viihtyisä kahvila, joka käyttää paikan päällä paahdettua kahvia eli kahvin tuoreus on ainakin taattu! Ulkopuolella oleva kyltti myös aina ilahduttaa mua hauskoilla teksteillään, tästä kun tulee kuljettua ohi melkeinpä päivittäin. Opiskelijoille muuten 10% alennus, eli opiskelijakortit mukaan!

Located super conveniently at the Glasgow Central Station but actually nothing like the tiny and miserable cafe you'd usually associate with train stations. Despite the very central location the coffeeshop feels really cosy, and they actually roast and grind their coffee right there in the shop, so the freshness of the coffee is definitely guaranteed! They also always have the cutest sign with the funniest massages standing outside and it never fails to put a smile on my face when I walk past. Oh, and students get 10% off so don't forget to bring your student card!

glasgow-coffee-lagom-kitchen

Lagom Kitchen
76 Victoria Rd, Glasgow, G42 7AA

Uusin kahvilatuttavuus, jossa käytiin ystävän kanssa mun synttäribrunssilla tasan viikko sitten. Glasgow'ssa tuntuu vallitsevan ihan kunnon Skandinavia-villitys, kun näitä skandi-viboin viimeisteltyjä kahviloita näyttää aukeavan kuin sieniä sateella. En tosin valita, tääkin oli aivan ihana uusi tuttavuus! Istumapaikkoja on melko vähän ja kahvila on todella suosittu, joten kannattaa varautua odottamaan. Mutta ainakin mun täysin vegaaninen pannaripino oli odottamisen arvoinen!

The most recent coffee shop find from exactly a week ago when we headed to Lagom Kitchen for my birthday brunch with a friend. I feel like some kind of a Scandinavia boom has taken over Glasgow recently as there always seems to be a new Scandi inspired coffee shop opening somewhere. But I'm not complaining though! There are quite a limited number of seats available and the new coffeeshop is super popular, so be prepared to wait for a table for a little while. But at least my stack of vegan pancakes was definitely worth the wait!

glasgow-coffee-market-coffee

Market Coffee
1071 Cathcart Rd, Glasgow, G42 9AF

Valehtelematta varmasti Glasgow'n instagrammattavin kahvila, joka itse asiassa aukesi remontin jäljiltä uudelleen ihan hiljattain. Uudistuneessa kahvilassa en ole vielä ehtinyt käymään, mutta kuvien perusteella näyttää edelleen ihan todella hyvältä! Hyvää kahvia, ihania herkkuja ja instagrammattava ulkonäkö - mitäpä sitä muuta kahvilalta enää kaipaakaan? Varsinkin kun palvelukin on todella ystävällistä! Market Coffeelle myös ehdottomasti kunniamaininta heidän omasta upeasta Instagram feedistään ja storeistaan, mutta toisaalta kun niiden takana kerran on Kate La Vie -blogin Kate, niin ei kai sitä muuta voi odottaakaan! 

Market Coffee must be the most instagrammable coffeeshop in Glasgow, and it actually just reopened after renovations just a week or so ago. I haven't visited the renovated cafe yet, but judging from Instagram the place still looks super cute! Great coffee, lovely treats and instagrammable interiors - what else would you even need from a coffeeshop? Especially since the service is super friendly too! A special mention to Market Coffee's own Instagram too, I absolutely love both their feed and stories. But then again, what else could even be expected from a cafe that has Kate from Kate La Vie working behind it!

glasgow-coffee-picnic-vegan

Picnic
103 Ingram St, Glasgow, G1 1DX

Picnic on täysin vegaaninen kahvila, jossa on todella hyvä valikoima niin kahveja, leipiä, salaatteja, lämpimiä ruokia, leivonnaisia kuin kakkujakin. Oikeastaan siis jokaiselle jotakin! Kahvimaidoissakin löytyy valinnanvaraa, eikä täällä ainakaan ole pelkoa siitä ettei kasvipohjaista maitoa olisi vaihtoehtona. Valoisa ja söpö sisustus vielä lisää kahvilakokemuksen mielekkyyttä. Niin ja kelpaa hyvin myös sekasyöjille, käytiin nimittäin testaamassa Picnic viime vuonna veljeni kanssa! 

Picnic is a completely vegan cafe with a wide selection of coffees, sandwiches, salads, warm dishes, pastries as well as cakes. So something for everyone really! You can even choose between a few options of plant based milk for your coffee, and here you definitely don't have to worry about dairy free options not being available. Light and cute interiors make the whole cafe experience even better. Oh and Picnic goes down well with carnivores/flexitarians too, proved by my visit to the cafe with my brother last year!

glasgow-coffee-wilson-street-pantry

Wilson Street Pantry
6 Wilson St, Glasgow, G1 1SS

Täällä join ehkä yhden elämäni parhaimmista ja pehmeimmistä lateista, eli ei voi kuin suositella! Ja oli muuten vielä ihan kunnon kokoinen kuppikin, joka tälle kahviaddiktille kelpasi paremmin kuin hyvin ;) Ikkunan ääressä on myös mitä parhain paikka katsella ohikulkevia ihmisiä kahvia siemaillen.

I've had one of the best and smoothest lattes in my life in here, so I can 100% recommend Wilson Street Pantry! And it was a generously sized one too, which definitely made this coffee addict happy ;) Sitting right by the window provides for just the perfect spot for people watching while sipping your coffee. 

glasgow-coffee-southside-roasters

Southside Roasters
742 Pollokshaws Rd, Glasgow, G41 2AD

Jälleen yksi pieni ja söpö itsenäinen kahvila, joka myöskin käyttää oman paahtimonsa kahvia. Istumapaikkoja ei ole kovin paljon ja moni hakeekin täältä kahvin mukaan, kuten itsekin olen pariin kertaan tehnyt. Jos istumapaikkoja kuitenkin on ja päättää jäädä nauttimaan kahvista sisätiloihin, niin söpöt kaktukset, iso kadulle päin oleva ikkuna ja rento taustamusiikki tekee paikasta todella viihtyisän. Southside Roastersin Instagram on muuten myös jotenkin todella viihdyttävä kivoine kahvikuvineen ja hauskoine teksteineen.

Another quite tiny, independent coffee shop that also uses coffee from its own roastery. There aren't too many seats inside and a lot of people come here to grab their coffee on the go, just like I've done a couple of times. However, if seats are available and you decide to stay and enjoy your coffee inside then the cute cacti, a big window to the street and relaxed background music make this a really cosy place to spend some time in. Southside Roasters also has very entertaining Instagram by the way, lots of cute coffee shots and funny captions included. 

Find Me:
SHARE:

9 October 2017

VLOG: Scottish Highlands and Loch Ness

Niin kuin viime viikolla jo mainitsinkin, kuvasin meidän Loch Ness -retkeltä myös ensimmäistä oikeaa vlogiani! Vloggaaminen olikin loppujen lopuksi paljon hauskempaa kuin osasin odottaa, ja ajattelin että voisin jatkossa yrittää tehdä videoita useamminkin. Jättäkää siis ihmeessä kommenttia mikäli teillä on jotain tiettyjä videotoiveita, ja toivottavasti tykkäätte seurata mukana meidän Loch Ness -retkeä!

Like I already mentioned last week, I also filmed my first real vlog on our Loch Ness trip! As it turned out, I enjoyed vlogging way more than I thought I would, and so I'm thinking about doing videos more frequently from now on. If you have any requests at all, please let me now. I hope you like this first vlog of mine where you'll get to follow along our trip around Loch Ness! 



Find Me:
SHARE:
Blogger Template Created by pipdig